Ajuntament de Terrassa - Societat del coneixement.

La Cambra - Cambra de Comerç de Terrassa - 08/10/2010


La Cambra i tres entitats de Bèlgica, Finlàndia i Gran Bretanya creen Thinkkit, un conjunt de quatre eines que contribueixen a la creativitat i competivitat de l'empresa


El manual de bones pràctiques Thinkkit

La seu de la Cambra va acollir una trobada amb consultors i formadors que van conèixer de primera mà l'eina Thinkkit, valorada molt positivament pels participants




En el marc del projecte de la Unió Europea Creative Tools


La seu de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa va acollir el dimecres dia 6 i el dimarts 5 d'octubre una trobada amb consultors i formadors de la demarcació per donar a conèixer l'eina Thinkkit. Aquesta eina és el fruit del programa europeu Creative Tools, en el qual hi participa la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, juntament amb CIDA (Gran Bretanya), Ideon Tampere (Finlàndia) i Flanders District of Creativity (Bèlgica).

Les quatre entitats han agrupat els materials que han editat i compartit el seu know how per crear un conjunt d'eines, anomenat Thinkkit, de gran utilitat per a formadors i consultors en l'àmbit creatiu i del foment de la innovació a les empreses.

Les quatre eines que formen Thinkkit:


  • Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa: Manual de Bones Pràctiques de Gestió Empresarial per a la pime. La Cambra ha aportat a Thinkkit el Manual de Bones Pràctiques de Gestió Empresarial per a la pime, que pretén explicar conceptes bàsics de la gestió empresarial, i així contribuir a la qualificació professional dels empresaris, fomentant un procés de reflexió i oferint solucions de gestió eficaces. El Manual està dirigit a pimes que estan en un període de creixement i volen consolidar el seu negoci. A través d'aquesta eina, els empresaris de les pimes podran adquirir una visió estratègica sobre el futur del negoci, gestionar bé els recursos humans i les finances, disposar un pla de màrqueting que defineixi els objectius de l'empresa, etc. són alguns dels elements que el Manual té en compte perquè l'empresari es pugui avançar i afrontar amb èxit. El Manual de Bones Pràctiques de Gestió Empresarial per a la pime ha estat renovat amb nous continguts per adaptar-lo a l'eina Thinkkit.
  • CIDA (Cultural Industries Development Agency - Gran Bretanya): The Creative Entrepreneur (L'empresari creatiu): La CIDA és una agència britànica que assessora empreses del sector cultural i creatiu en el desenvolupament de la seva creativitat amb l'objectiu que tinguin resultats satisfactoris. Amb The Creative Entrepreneur, la CIDA s'ha dirigit als emprenedors del sector de la creativitat que es troben en les primeres fases d'actuació de la seva nova empresa. CIDA descriu en aquesta eina les deu característiques que creu que porten a l'èxit dels empresaris creatius tenint en compte diversos casos reals amb els quals han treballat prèviament.
  • Flanders District of Creativity (Flanders DC - Bèlgica): GPS for Enterprises (GPS per a empreses): Flanders DC és una organització governamental que fomenta la creativitat en empreses i emprenedors de l'àrea de Flandes (Bèlgica). Han aportat l'eina GPS for Enterprises, pensada perquè les empreses explorin el seu futur a partir de les tendències emergents en la ciència, la tecnologia, la societat i els mercats. Dirigit a les pimes, es tracta d'un mètode de brainstorming eficaç per generar idees en grup o entre diferents empreses. D'aquesta manera augmenta el potencial creatiu d'una empresa, a través de les sinèrgies.
  • Ideon Tempere (Finlàndia): Co-Innovation: Ideon Tempere és una agència que assessora a empreses del sector creatiu per desenvolupar amb garanties la seva activitat. Han creat l'eina Co-Innovation amb l'objectiu de mostrar nous mètodes d'innovació, coaching i col·laboració, per compartir coneixements i incidir en què aquests mètodes passin a formar part de la cultura de l'empresa. Està dirigit tant a noves empreses com a organitzacions amb més anys d'experiència i fomenta la cultura participativa a les empreses.

Valoració positiva dels consultors i formadors que han rebut el material a la Cambra

Les quatre entitats europees participants presenten el material Thinkkit en els quatre països. Ja s'ha presentat a la Gran Bretanya, Flandes (Bèlgica), i a Finlàndia a les quals hi van participar tècnics de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa i on va tenir molt bona rebuda.

En la presentació del material als consultors i formadors de la demarcació de la Cambra, que es va desenvolupar els dies esmentats a la seu de l'entitat, els assistents han valorat positivament les sessions networking. A més de conèixer de primera mà el material Thinkkit, els consultors i formadors assistents han pogut compartir punts de vista sobre l'assessorament a empreses amb especialistes dels tres països participants en el projecte.

Pel que fa a les eines, han assegurat que són de gran utilitat per a l'assessorament en gestió empresarial i que les adaptaran a les seves necessitats per aplicar-les en diferents empreses. Els formadors també han remarcat que els ha permès actualitzar i renovar coneixements respecte als mètodes de gestió eficient de les organitzacions.

Amb aquest projecte, la Cambra de Terrassa consolida la seva participació en iniciatives d'abast europeu i mundial i ampliació de la seva xarxa de contactes amb empreses i associacions de tot el món. Així ho ha fet amb d'altres projectes de caire internacional en els quals ha participat i liderat, com són Q-Placements, Erasmus for Young Entrepreneurs, Ide Tect, o el projecte de desenvolupament del teixit empresarial de Cartagena de Indias (Colòmbia), entre d'altres.





Butlletí Innovem Terrassa !!!
Universitat i Societat del coneixement - Ajuntament de Terrassa.