Ajuntament de Terrassa - Societat del coneixement.

UPC - Universitat Politècnica de Catalunya - 19/07/2010


Albert Illera, estudiant de l'ETSEIAT de la UPC, guanya la beca Altran i ja és enginyer de Renault Fórmula 1


L'estudiant Albert Illera amb la beca a la mà

Més de 1200 estudiants de tot el món han competit des de l'any 2004 per aquest premi




L'estudiant de l'ETSEIAT de la UPC va presentar una modificació innovadora a l'aleró posterior dels cotxes de Fórmula 1 per reduir la resistència de l'aire i guanyar 10km/h a les rectes


Albert Illera, estudiant de 22 anys, del darrer curs d'Enginyeria Aeronàutica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i natural de Barberà del Vallès, ha guanyat la prova final de la beca Altran Engineering Academy 2010, que va tenir lloc el dia 13 de juliol a Enstone, a la Gran Bretanya. Albert Illera és el primer català que entra a treballar a l'equip de Renault Fòrmula 1 gràcies a aquest programa de captació de talents. També és el segon estudiant espanyol que ho aconsegueix, desprès de que guanyés aquesta prova Isaac Prada l'any 2005. Més de 1200 estudiants han competit per aquest premi des de 2004, any de la seva primera edició. Illera, que enguany ha estat seleccionat entre un total de 176 estudiants de tot el món, s'integrarà a la seu de Renault Formula 1 a Viry Chatillon, França, a partir del proper Setembre.


Una idea guanyadora

Illera va presentar davant el jurat un projecte innovador que proposa la modificació de l'aleró posterior de l'actual cotxe de Renault a la Fórmula 1. Illera aposta per fer servir les mateixes propietats dels fluids (de l'aire) per tal de crear un dispositiu amb efectes similars a l''F-duct,' però sense que s'hagi d'implementar cap tipus de canalització d'aire i fent servir sistemes automatitzats d'activació. McLaren va ser el primer equip en fer servir el famós dispositiu F-duct, un sistema aerodinàmic amb el qual s'injecta un doll d'aire extra a l'aleró posterior. Aquesta modificació proporciona al vehicle un augment de la velocitat punta en rectes d'aproximadament 10km/h. Durant l'actual temporada, molts equips han anat incorporant el dispositiu, però finalment s'ha prohibit per a la temporada 2011, perquè el sistema manual d'activació del dispositiu compromet la seguretat i al mateix temps és excessivament car.


El somni de la seva vida

Albert Illera assegura que "s'ha fet realitat el somni de la meva vida, treballar com a enginyer en un equip de Fórmula 1. Poder ser escoltat per alguns dels millors enginyers del món i rebre, a més, el seu reconeixement, per mi té un valor incalculable". La beca que ha guanyat Illera li dóna accés a treballar durant 6 mesos amb l'equip Renault Formula 1, però molts dels estudiants que l'han guanyat en la història del certamen continuen treballant a l'equip desprès dels 6 mesos. "Estic molt il·lusionat per aquest reconeixement. Vull donar les gràcies a Altran i Renault F1 Team per organitzar aquest premi i donar-nos la possibilitat a tots els finalistes d'haver pogut somniar amb entrar en el món de la Fórmula 1 a través d'un dels equips més llorejats. Tot ha estat perfecte i estic realment entusiasmat d'haver pogut superar les diferents etapes del procés de selecció. És un orgull ser l'elegit, que reconeguin la meva feina per poder desenvolupar a partir de setembre a la seu de Viry-Châtillon. Estic entusiasmat de tenir l'oportunitat de treballar amb Robin Tuluie, Stephan Rodríguez i el seu equip d'experts" conclou aquest estudiant de la UPC.

Stéphane Rodríguez, cap d'enginyers de Renault Formula 1, va dir que "estem molt impressionats per la presentació d'Albert, així com pel seu enfocament intel·lectual i científic. Estic segur que s'integrarà ràpidament en el nostre equip de Viry. Esperem que Albert s'uneixi a la Unitat de Càlculs de Fluids on podrà posar les seves habilitats a prova en estudis relacionats amb temes d'aerodinàmica interna del motor".


Altran

Altran és una consultora europea líder en R+D que, conjuntament amb Renault F1 Team, convoca dues beques dirigides a joves talents que vulguin entrar a formar part de l'equip de Fórmula 1 de Renault. Un dels guanyadors de les beques treballarà sis mesos en l'àrea del xassís, a Enstone, i l'altra en la de motors, a Viry Chatillon (França). En la convocatòria actual, la participació espanyola ha estat la més nombrosa del món, amb un 33% del total de projectes presentats. Els aspirants havien de presentar el projecte d'una idea innovadora relacionada amb diferents aspectes tècnics del cotxe. La proposta d'Albert Illera ha estat la més ben valorada pel jurat d'Altran.

Més informació a:

Altran.

Etseiat.





Butlletí Innovem Terrassa !!!
Universitat i Societat del coneixement - Ajuntament de Terrassa.